2018/03/31

Répatorta

Eddig  bármilyen répás süteménnyel próbálkoztam, nyers maradt a tészta, süthettem bármeddig. Ez viszont úgy megsült, ahogy kell, és isteni finom - ahogy kell!

Hozzávalók:
- 225 gramm sárgarépa
- 125 gramm dió
- 5 dkg finomliszt
- 10 dkg teljes kiőrlésű liszt
- 1 teáskanál sütőpor
- 1 teáskanál fahéj
- 1 késhegynyi őrölt gyömbér
- 2 tojás
- 1,3 dl napraforgó olaj
- 10 dkg cukor
A tetejére:
- 25 dkg szobahőmérsékletű mascarpone
- 2 csomag vaníliás cukor

Elkészítés:
A répát nagylyukú reszelőn lereszelem, a diót megdarálom. Összekeverem a reszelt répát a dióval, és félreteszem. 
A sütőt 180 fokra melegítem.
A liszteket egy tálba szitálom, ízesítem a fahéjjal és a gyömbérrel, és hozzáadom a sütőport is. 
A tojásokat felütöm, felverem őket, és beleöntöm az olajat és a cukrot. Jól összekeverem, s hozzáöntöm a diós-répához. Összekeverem a kettőt, majd ez megy a fűszerezett liszthez, és jó alaposan összedolgozom.
Egy 26 centiméteres kerek tortaformát kivajazok és lisztezek, és beleöntöm a masszát. 
A sütőbe teszem, és 30 percen keresztül sütöm. Villát beleszúrva érdemes ellenőrizni, hogy megsült-e, de nekem 30 perc elég volt.
Ha készen van kiveszem, és hagyom teljesen kihűlni.
Míg hűl, elkészítem a mázat: a mascarponét összekeverem a vaníliás cukorral. Fontos, hogy ne hűtőhideg legyen a mascarpone, különben nem lesz krémes az állaga. 
Amint lehűlt a tészta kenem rá a mázat, és rögtön fogyasztom. Marcipánrépácskákkal vagy bármi széppel díszítem.

Tipp:
A nyers tésztához lehet reszelni narancshéjat is, hogy pikánsabb legyen.

Így készült:



Nehézség: könnyű
Idő: kb. 1 óra
Adag: 8 nagy szelet
Mosogatnivaló: sok

No comments:

Post a Comment