2017/11/19

Céklás körözött

Amilyen furcsán hangozhat elsőre, annyira finom!

Hozzávalók:
- 35 dkg túró (ez lehet 20 dkg juhtúró és 15 dkg tehéntúró keverve)
- 30 dkg főtt cékla (öt közepes darab)
- 100 gramm tejföl
- 2 csapott kávéskanál só
- 2 csapott kávéskanál őrölt köményag

Elkészítés:
A céklákat forró vízben megfőzöm nagyjából 1-1,5 óra alatt, lehúzom a héjukat, és feldarabolom őket, hogy botmixerrel tudjam pépesíteni. 
A túrót krémesítem a tejföllel, és ízesítem a sóval és a köménymaggal. Érdemes a cékla belekerülése után kóstolgatni, mielőtt belezuttyantjuk a fent megadott só és köménymag mennyiséget, mert ízlések és pofonok ugyebár. A céklapépet a túrós keverékhez adom, akár itt is rá lehet menni botmixerrel, hogy a túró is jó krémes legyen.
Rögtön fogyasztható.

Így készül:



Tipp:
Snidling, vagy épp vöröshagyma is tehető bele, akárcsak a hagyományos kőrözött esetében.


Nehézség: könnyű
Idő: 10 perc (ha már meg van főzve a cékla, én eleve főtten vettem)
Adag: kb. 10 szelet kenyérre való
Mosogatnivaló: kevés



A receptet itt találtam: https://aledakonyhaja.blogspot.co.uk/2013/10/ceklas-korozott.html

No comments:

Post a Comment