2017/09/10

Grillezett mozzarella gránátalma salátával

Meglepően laktató saláta, amiben kiválóan harmonizál a mozzarellával a fanyar gránátalma.

Hozzávalók:
- 2 csomag mozzarella (250 gramm)
- kb. egy evőkanál liszt
- fűszerkeverék (lehet próbálgatni, lehet flekken, vagy akár sült csirkéhez való, én most fajitas fűszerkeveréket használtam)
- 2 evőkanál olaj
- 150 gramm jégsaláta 
- 1 érett gránátalma
- 1 dl joghurt
- só

Elkészítés:
Érdemes először megcsinálni a salátát, mert a sajt pillanatok alatt készen van, és tényleg csak melegen jó. A salátához a jégsalátát csíkokra vágom (vagy eleve szeletelve veszem) és összekeverem csipet sóval ízesített joghurttal. Tálra szedem, és bogyóivá szedem a gránátalmát. Ez a legidőigényesebb része a saláta készítésének. Ha megvan, a bogyók egyik felét a salátához keverem, a másikat pedig majd a későbbiekben rászórom a kész ételre.
A mozzarellákat élére állítom, és félbevágom. Vastag lesz, de így a jó. Egy grillező serpenyőn (vagy ennek híján egy simán) eloszlatom az olajat. Míg melegszik, a mozzarellákat belemártom a lisztbe, hogy jó kis kéreg legyen rajta, majd ha elég forró az olaj, beleteszem őket, és megszórom  a tetejüket a fűszersóval. Én ízlés szerint tettem, szórtam rá rendesen. Nem kell sokáig sütni, fél percet maximum, ezután megfordítom a mozzarellákat, a másik oldalukat is megszórom fűszersóval, majd fél perc sütés után, ha kellemesen megsült, az előre kiadagolt salátára helyezem és rögtön fogyasztom. 

Tipp:
A salátába lehet tenni lilahagymát, újhagymát, és paradicsomot is, de nekem így is tökéletes volt.


Nehézség: könnyű
Idő: 20 perc
Adag: 1 bőséges
Mosogatnivaló: közepes

No comments:

Post a Comment