2017/05/05

Grillezett sertéscomb epres avokádósalsával


Bizalmatlan voltam az avokádóval, de teljesen felesleges volt minden aggodalmam. Az eper édeskés íze, és a citrom savanykás aromája egyszerűen tökéletes a grillezett sertéshússal.

Hozzávalók:
- 4 szelet közepes vastagságú sertéscomb
- 20 dkg eper
- 1 sárga pritamin paprika
- egy fél lime
- egy avokádó
- 4 evőkanál olaj
- só

Elkészítés:
Elsőként a salsát csinálom meg, hogy összeálljon. A paprika tetejét levágom, kicsumázom, kiszedem az ereit, majd 40-50 perc alatt 180 fokos sütőben megsütöm. Az idő elteltével tányérra szedem a paprikát, letakarom egy mélyebb tállal, majd úgy 5 perc elteltével leveszem a tálat, és könnyedén lehúzom a paprika héját. Apróra felvágom, majd tálba öntöm (mehet hozzá a paprikából kifolyt lé is). Hozzáadom a kis kockákra vágott megtisztított epret, és a felkockázott avokádót, ráöntöm a fél lime levét, megsózom, elkeverem, és hűtőbe teszem.
Csodás színei vannak egyébként:



Míg a hűtő tökélyre hűti a salsát, elkészítem a húst. Mindkét oldalát kiklopfolom, sózom, picit borsozom, majd egy grill serpenyőben felforrósítom a négy evőkanál olajat, és a húsokat néha megforgatva mindkét oldalukat szépen megsütöm. Meglepően gyorsan, 25 perc alatt elkészült.
Amilyen egyszerű, annyira különleges, és finom. Én azért rizst még kínáltam hozzá.

Így készül:




Tipp:
Különböző fűszerekkel lehet feldobni a salsát, friss korianderrel, snidlinggel, borssal, koriandermaggal, de nekem ez így tökéletes volt.


Nehézség: könnyű
Idő: legfeljebb 1 óra + míg sül a paprika
Adag: 2-4
Mosogatnivaló: közepes


A receptet itt találtam, de jelentősen leegyszerűsítettem, és szerintem nem vált kárára: http://www.mindmegette.hu/grillezett-sertesbordafile-epersalsaval.recept/

No comments:

Post a Comment