2017/04/16

Répatölcsér salátával

Az Interneten jött szembe egy fénykép, nem túl részletes leírással, úgyhogy megpróbáltam elkészíteni. Nem mondom, hogy ez a hivatalos verzió, de működik.

Hozzávalók:
- egy csomag leveles tészta
- egy pár szál kapor
- narancssárga ételfesték
- egy tojás
- magazin keményebb címlapja (kb. négy oldal)
- alufólia
A salátához:
- egy marék zöldborsó
- egy marék kukorica
- 1 kisebb csemegeuborka
- 10 dkg párizsi
- 1 közepes krumpli
- 1 közepes alma
- 4 evőkanál majonéz
- másfél kispohár tejföl
- 2 főtt tojás

Elkészítés:
Először összeállítom a salátát, hogy összeálljanak az ízek. A krumplit meghámozom, kockákra vágom, és megfőzöm. Ha már félig-meddig puha, hozzáöntöm a borsót, és a kukoricát is. Két tojást is megfőzök, míg a zöldségek puhulnak. Egy mélyebb tálban összekeverem a majonézt és a tejfölt, hozzáadom a megfőtt leszűrt krumplit, borsót, kukoricát, a kis darabokra vágott uborkát, párizsit, almát, és tojást, majd összekeverem, és hagyom állni.
A magazinok címlapjából tölcsért csinálok, és tűzőgéppel összefogom. Különböző méreteket akartam, de végül gyakorlatilag csak kettő lett. A kicsi vendégségbe jó, a nagy akár főételnek is. 


Ha megvannak a tölcsérek, jól bevonom őket alufóliával úgy, hogy belülre is kerüljön belőle. Nem kell teljesen kitöltse belül, de azért legyen.


A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Próbából az egyiket lekentem vajjal, majd liszteztem, a másikat csak vajaztam, a másik kettőt semmivel nem kentem be. A leveles tésztát lisztezett felületen kigörgettem, és nagyjából egy centi széles csíkokra vágom, amiket úgy tekerek fel a tölcsérekre, hogy valamennyire fedjék egymást, ne legyen a tekerések közt hézag. Ha új tésztát kezdek, akkor a végeket finoman összenyomogatom. 
Amikor ezzel megvoltam, sütőpapírral bélelt tepsibe állítottam őket, és lekentem fűszerpaprikával elkevert tojással. Ezzel gondoltam elérni a narancssárga színt, de nem sokra mentem vele, úgyhogy az ételfesték elkerülhetetlen volt.


Betoltam a sütőbe a tölcséreket, ügyelve, hogy nehogy hozzáérjen a sütő tetejéhez. 15 perc múlva ránéztem, és azt tapasztaltam, hogy az, amit csak vajjal kentem be teljes kudarc lett, ugyanis lecsúszott a tölcsérről, de a többi szépen sült, úgyhogy óvatosan oldalukra fektettem őket, és további 5 percig sütöttem, majd kivettem, és hagytam, hogy kihűljenek. Amikor foghatóak voltak, akkor jött a neheze, amikor is kiszabadítottam a tésztákat a tölcsérből. Nem adják könnyen, úgyhogy érdemes egy kanál nyelével benyúlni a tészta és az alufólia közé, majd egy határozott mozdulattal ,,kirántani" a tölcséreket, hogy csak a tészta maradjon.

Így néztek ki, miután kivettem belőlük az alufóliát 

Ha ez megvan, nekiállok az ételfestékkel befesteni a tekercseket, hogy a továbbiakban répának hívhassam őket. Bátran beledugtam a kezemet, elég masszív volt szerencsére. Az ételfesték elég lassan szárad, egy fél órát biztos rá kell hagyni. 


Mint megtapasztaltam, bármilyen furcsán hangzik, érdemes megkóstolni az ételfestéket mielőtt használjuk, mert sajnos ez, amit én használtam annyira keserűvé tette a tésztát, hogy sajnos a kukában landolt, mert egyszerűen ehetetlen lett tőle. Úgyhogy mielőtt ilyenre adnánk a fejünket, mindenképp kóstoljuk meg az ételfestéket, hogy biztosan íztelen legyen! (Ettől függetlenül a receptnek semmi baja, csak az ételfestékem rontotta el).

Ha megszáradtak a répáim, kanál segítségével beléjük töltöm a salátámat, beszúrok egy-két szár kaprot a végébe, és lehet is tálalni.



Tipp:
Akinek nincs kedve a tölcsérrel küszködni, bátran csinálja meg a salátát magában, nagyon finom!


Nehézség: közepes
Idő: kb. 2 óra + száradás
Adag: a saláta mennyisége elég két nagyobb, vagy négy kisebb tölcsérbe
Mosogatnivaló: sok

No comments:

Post a Comment