2017/03/12

Sajtos kenyérrakottas

Hozzávalók:
- 7-8 szelet kenyér
- 250 g sajt (ementáli, gouda, trappista - akár vegyesen)
- 1 dl száraz fehébor
- vaj
- 3 tojás
- 4 dl tej
- 1 kk. ételízesítő
- szerecsendió
- só
- őrölt fehér bors
- egy negyed kávéskanál pirospaprika
- egy csokor snidling

Elkészítés:
A kenyeret felszeletelem, és a sajtot is felvágom, nem túl vékony szeletekre. Egy mély tányérba beleöntöm a bort, és gyors mozdulattal beleforgatom a kenyérszeleteket - tényleg gyorsan, nem bundáskenyeret csinálok. A kenyereket szépen, csúsztatva egymásra pakolom egy nagyobb tepsiben, amit előzőleg kikenek vajjal, és mindegyik kenyérre teszek egy-egy szelet sajtot.



Egy kisebb tálban felverem a tojásokat, hozzáöntöm a tejet, az ételízesítőt, 1-2 csipet szerecsendiót, sót, és fehér borsot, majd összekeverem, és amennyire lehet egyenletesen a kenyér tetejére locsolom. Meghintem egy kevés pirospaprikával, és 200 fokos sütőbe teszem 30 percre. (A tepsim kerámia volt, úgyhogy én 40 percre tettem be a hideg sütőben, nehogy ne bírja a hirtelen forróságot a tepsi.)
Ha letelik az idő, kiveszem a sütőből, hagyom picit állni a szobahőmérsékleten, hogy a forró belseje lenyugodjon picit, és meghintem apróra vágott snidlinggel. Ha a család ízlése különböző, mindenki tesz a sajátjára annyit, amennyit szeretne. 

Tipp:
Snidlingen kívül bármilyen salátát vagy savanyúságot lehet fogyasztani hozzá, nagyon jól megy hozzá minden.


Nehézség: könnyű
Idő: kb. 45 perc (ebből fél óra a sütés)
Adag: 3-4
Mosogatnivaló: kevés


A recept a Lajos Mari magazin 2015/1 számában található. Lajos Mari 3 dl tejet és két tojást használ, de én jobban szeretem, ha tocsog a kenyér, ezért a több tej és tojás. 

No comments:

Post a Comment