2017/03/05

Kis máktorta

Hozzávalók:
- 13 dkg liszt +  
- 7,5 dkg vaj
- 1 evőkanál cukor
- 1 tojás
- 7,5 dkg + 2,5 dkg darált mák
- 5 dkg porcukor
- 1 fél narancs reszelt héja
- 3 evőkanál sárgabarack lekvár
- kb. fél 0,3 dl forró víz
- 2,5 dl tejszín (284 ml-es kiszerelést vettem, az összeset felhasználtam, így is jó volt)
- 1 csomag habfixáló
- 1 csomag vaníliás cukor

Elkészítés:
Egy keverőtálban összedolgozom a lisztet a vajjal, a cukorral, és a tojással. Ha alaposan összegyúródik, és szépen lejön a kezemről, letakarom, és 1 órára hűtőbe teszem. (Ha picit többet marad, akkor sem történik semmi). A hűlés 50. perce felé ledarálom a mákot, és ebből 2,5 dkg-t félreteszek. A maradék mákot egy közepes hőálló tálba teszem, belereszelem a narancs héját, hozzáadom a 5 dkg porcukrot, és a lekvárt, majd hozzáöntök 0,3 dl forró vizet. Nehéz kimérni, de tényleg nem éri meg többet, mert 0,5 dl, amivel csináltam, nagyon sok volt neki. (Ebben az esetben lisztet hozzászórva érhetjük el a kívánt állagot). Akkor jó, ha kellemesen krémes.
A sütőt 180 fokra kapcsolom, egy kb. 22 centi széles tortaformát kikenek vajjal, és belisztezem, majd elkészítem a tésztát. Kiveszem a hűtőből, majd lisztezett felületen picit átgyúrom. Elég rendesen szedi fel a lisztet a deszkáról, de érdemes megadni neki amit kér, mert első körben szedhettem fel a kinyújtott tésztát, mert úgy odaragadt. Ha abbahagyta a liszt beszívását, újralisztezem a deszkát és 6-7 mm vastagra nyújtom a tésztát. Beleemelem a formába, elegyengetem, levágom nyesedéket, majd beleteszem a sütőbe, és 5 percig sütöm a tésztát. 5 perc elteltével kiveszem a sütőből, ráöntöm és elegyengetem rajta a mákos krémet, és további 15 perc alatt megsütöm, majd hagyom teljesen kihűlni.
A tejszínhabot krémesre verem a habfixálóval és a vaníliás cukorral. Óvatosan hozzáforgatom a maradék 2,5 dkg darált mákot, majd a torta tetejére kenem, a tetejét amennyire lehet elegyengetem. Egy éjszakára hűtőbe teszem, majd másnap fogyasztom.

Tipp:
Ugyanezt a mennyiséget használva nagyobb átmérőjű tepsivel is lehet próbálkozni, ebben az esetben nem lesz a süteménynek oldala.


Nehézség: könnyű
Idő: kb. 2 óra (állással együtt + egy éjszaka)
Adag: 8 kis szelet
Mosogatnivaló: sok

No comments:

Post a Comment