2017/01/04

Káposztás táska

Hozzávalók:
A töltelékhez:
- 300 gramm káposzta
- 1 csapott evőkanál cukor
- 2 evőkanál olaj
- só
A tésztához:
- 230 gramm liszt
- 125 gramm margarin
- 1 kávéskanál só
- 50 gramm tejföl
- 1 kávéskanál cukor
- 125 gramm élesztő (friss, vagy szárított is jó)
- 1 tojás sárgája + 1 tojás a kenéshez

Elkészítés:
Először a káposztát készítem el, mert ez tart a legtovább. Nagy lyukú reszelőn lereszelem a káposztát. A cukrot az olajon felhevítem, rádobom a káposztát, ízlés szerint sózom, és megpárolom. Ez jó másfél óra. Érdemes alacsony lángon tartani, és gyakran ránézni, mert képes leégni. Pici vizet is adtam hozzá, de tényleg nem kell sokat, mert feltétlenül el kell forrnia a víznek. Másfél óra után már puhának kell lennie a káposztának, ha puha, elzárom, és hagyom kihűlni. Érdemes langyosan kóstolgatni, hogy elég sós-e, ha nem, pótolom a sót. (Ha valamilyen oknál fogva mégis túl nedves lenne, egy evőkanál liszttel keverem el).
A tésztához elmorzsolom a lisztet a margarinnal és a sóval. A tejfölt langyosra melegítem, elkeverem benne a cukrot, az élesztőt, és a tojás sárgáját, majd összegyúrom a lisztes margarinnal. Lisztezett munkalapon átdolgozom, ha még szív fel lisztet adok neki egy keveset. Kb. 3 mm vastagra nyújtom a tésztát, és 8-10 centi átmérőjű korongokat szaggatok belőle.


Minden korong közepére teszek egy-egy teáskanálnyi káposztát.


Szétválasztok egy tojást, a fehérjével körbekenem a korongok szélét, félbehajtom őket, majd az ujjammal összenyomkodom a tésztát. Próbálkoztam villával is, de az ujjas megoldás jobbnak bizonyult. Ha megvannak a táskáim, dupla sütőpapírral bélelt tepsibe pakolom őket.


Konyharuhával letakarom a táskákat, és fél órát kelni hagyom. Ha ez megvan, a sütőt 180 fokra kapcsolom, lekenem a táskáimat a tojás sárgájával, majd villával beszurkálom őket, és 25-30 perc alatt készre sütöm. Kiveszem, és a tepsiben hagyom kihűlni a süteményt. Dobozban tartva napokig jó állagú, finom marad.

Tipp:
Én újragyúrtam és nyújtottam a tésztát annyiszor ahányszor lehetett, így nem maradt semmi, de ha marad nyesedék, újranyújtás után hosszában stanglikra lehet vágni, lekenni tojással, megszórni sajttal, szezámmaggal, lenmaggal, mákkal, vagy köménymaggal, és ugyanúgy megsütni.


Nehézség: közepes
Idő: kb. 2,5 óra (de ebből úgy egy óra a tényleges munka)
Adag: 18-20 darab táska
Mosogatnivaló: közepes


A receptet Lajos Mari oldalán találtam, ő valamivel több lisztet ír bele, és a káposztát is máshogy ízesíti.

No comments:

Post a Comment