2016/10/28

Tökfej pite

Hozzávalók:
- kb. fél kiló sütőtök
- 1 cukkini
- olívaolaj
- egy csomag leveles tészta (nekem 500 grammos volt)
- 1 tojás
- 250 gramm Camambert sajt

Elkészítés:
A sütőt 180 fokra melegítem. A sütőtököt félbevágom, kimagozom, meghámozom, majd sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. A cukkinit megmosom, végeit levágom, hosszában félbevágom, majd a héjával lefelé ezt is a sütőpapírra teszem. Lecsepegtetem olívaolajjal a zöldségeket, majd betolom a sütőbe, és nagyjából 40 perc alatt puhára sütöm. Ha kész kiveszem, és hagyom hűlni.
Míg hűl, egy lisztezett felületen félbevágom a tésztát. Nekem egy négyzet alakú tésztám volt, én széltében vágtam félbe, mint egy tésztát, aminek a közepébe krémet akarok tenni. Az egyik felét félreteszem, a másik felét kb. 25x25 centisre nyújtom.
Egy 18 centi széles kör alakú sütőformát kikenek vajjal, és belisztezem, majd a nyújtófára hengergetem a kinyújtott tésztámat, és így emelem bele a tepsibe. Ha kihűltek a zöldségek felszeletelem őket. Én a sütőtököt is széltében vágtam, nem kockáztam. A tepsiben fekvő tésztát lekenem picit a felvert tojással, majd felkockázom a Camambert felét, és rádobálom a tésztára. Ennek a tetejére kerülnek a felvágott zöldségek, majd erre a további sajtkockák.


 A sütőt újrakapcsolom 180 fokra.
Kinyújtom a második adag tésztát is 25x25 centisre, és kivágom belőle a tökfej alakját, majd a szemeket, orrot, szájat. Érdemes mintát használni valahonnan, hogy autentikus legyen.


 A tökfejből maradt kinyújtott nyesedéket elrendezem a zöldségek alsó és felső részén, hogy az a része és fedett legyen a zöldségeknek ami egyébként kilóg.


Hasonló, sodrófára feltekerős módszerrel ráhelyezem az arcot a zöldségekre, majd lekenem tojással. A maradék tésztából vágok egy kis szárat neki, ezt is odaillesztem, és tojással lekenem. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy megmaradt 250 gramm tészta, de feltétlenül több kell, mert nagyon ki lenne centizve, ha pont 250 gramm lenne. A maradék tésztát lefagyasztottam.

Sütőbe teszem és 35-40 perc alatt készre sütöm. Kivétel után hagyom 5 percig hűlni, majd szeletelem.

Tipp:
Cukkini helyett padlizsánt is lehet használni, vagy akár vegyesen: fél cukkini, fél padlizsán.


Nehézség: közepes
Idő: kb. 2 óra
Adag: 3-4
Mosogatnivaló: közepes

No comments:

Post a Comment