2016/09/07

Sütőtökös puding

Belecsöppentem egy Blogkóstoló nevű ,,rendezvénybe". Olyasmi, mint egy Vacsoracsata, csak nem megyünk el egymáshoz, és nem pontozunk, hanem mi készítjük el a másik étkét saját magunknak. Ani volt a 30. blogkóstoló háziasszonya, s Kisildi konyháját sorsolta nekem. A cél: válassz egy receptet a kapott blogról, és készítsd el. 
A ,,sütőtökös poharast" választottam, amit utólagos engedelemmel pudinggá kereszteltem, mert állagra teljesen olyan, mint a puding, és ki gondolta: nagyon finom, pedig önmagában nem szeretem a sütőtök ízét.

Hozzávalók:
- 250 gramm sütőtök (tisztítva, kockázva legyen ennyi!)
- fél kávéskanál őrölt fahéj
- 4 teáskanál cukor
- 1 dl tejszín
- fél zacskó habfixáló (opcionális, de nekem szokott kelleni)
- fél kávéskanál zselatinpor
- fél zacskó bourbon vaníliás cukor vagy egy teáskanál madagaszkári vanília aroma (vagy mindkettő!)
- tejcsoki

Elkészítés:
A tököt megtisztítom, felkockázom, és lemérek belőle nagyjából 250 grammot. Lábasba teszem, felengedem vízzel úgy, hogy bőven ellepje. Közepes lángra teszem, ízesítem a fahéjjal és a cukorral, majd nagyjából fél óra alatt puhára főzöm.
Leszűröm a tököket (jól csöpögjön ki!) és a főzővízből felfogok egy keveset, konkrétabban 25 ml-t. Miközben hűl, felverem a tejszínt habnak, majd krémesre turmixolom a tököt. Elkeverem a zselatint a tök főzőlevében, és egyesítem az erőket: a tejszínhabhoz forgatom a tökös krémet, és a zselatinos főzőlevet, majd ízesítem a vaníliával. Érdemes kóstolgatni, és addig ízesíteni, míg szájunk ízének meg nem felel.
Reszelt csokival a tetején tálalom.

Tipp:
Isteni a reszelt csoki a tetején, érdemes előre jó sokat lereszelni, és belekeverni azt is a krémbe! 


Nehézség: könnyű
Idő: kb. 45 perc
Adag: 1
Mosogatnivaló: közepes

5 comments:

  1. Hát ez az első posztjaim közül való, ugyan honnan szedted elő? :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nehéz volt a választás, olyan szépek a képek, úgyhogy a címkéket kezdtem el nézegetni, és kíváncsi voltam, mi van a sütőtökök között. Nagyon jól tettem, hogy ezt választottam! :)

      Delete
  2. Hát ez az első posztjaim közül való, ugyan honnan szedted elő? :-D

    ReplyDelete