2016/02/19

Chillis bab

Belecsöppentem egy Blogkóstoló nevű ,,rendezvénybe". Olyasmi, mint egy Vacsoracsata, csak nem megyünk el egymáshoz, és nem pontozunk, hanem mi készítjük el a másik étkét saját magunknak. Vöröskaktusz volt a 27. blogkóstoló háziasszonya, s Ancika konyháját sorsolta nekem. A cél: válassz egy receptet a kapott blogról, és készítsd el. Mivel már amúgy is kacérkodtam a chillis bab készítésének gondolatával, hamar eldőlt, mit választok. A szerző utólagos engedelmével saját ízlésemre szabtam a receptet, de az alapjain természetesen nem változtattam. 


Hozzávalók:
- 1 fej hagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 500 g darált marha vagy sértéshús
- 1 piros kaliforniai paprika
- 1 konzerv kukorica (285 g)
- 1 konzerv bab (240 g)
- 240 g paradicsom (konzerv is jó, érdemes akkor eleve daraboltat venni)
- só (ízlés szerint)
- két csipet őrölt kömény
- fél kávéskanál chili vagy chilipehely
- fél kávéskanál cukor
- 3 evőkanál olaj
- 50 ml víz

Elkészítés:
A hagymát megtisztítom, felkockázom, majd az olajon üvegesre párolom. Ha már majdnem jó hozzáadom a fokhagymanyomón áttört fokhagymát és a darált húst, majd addig hevítem, míg a hús meg nem barnul. Fűszerezem némi sóval (elsőkörben inkább kevesebb legyen, mint több), két csipet őrölt köménnyel, és fél kávéskanál chilivel. Ez pont arra jó, hogy picit lehessen rajta érezni, hogy csíp. Ugyanígy járok el a cukorral, fél kávéskanállal teszek bele, s habár elhagyható, igen jót tesz neki, mégsem lesz tőle édes. Hozzáöntöm az 50 ml vizet, lefedem, s alacsony lángon főzöm egy órát.
Egy óra elteltével leöntöm a konzervekről a levet, és hozzáadom a húshoz. Ha friss paradicsomot használok, akkor én mindig leforrázom előtte, hogy lejöjjön a héja, és ezután kockázom fel. A paprikát kicsumázom, kivágom az ereit, felkockázom, ez is megy az eddigiekhez. Főzöm további egy órát, megkóstolom, jó-e, és tálalom.

Tipp:
A babból sem kötelező konzervet használni, ebben az esetben előző este beáztatom a babot hideg vízbe, és sós vízben puhára főzöm.


Nehézség: könnyű
Idő: 2 óra
Adag: 5-6
Mosogatnivaló: kevés

1 comment:

  1. Imádom a chillis babot, de ezt a fotót még jobban!! Hehehe

    ReplyDelete