2014/08/02

Őszibarackos zabpehely

Sok helyen olvasni a zab áldásos hatásairól, melyek a fogyókúra alatt is segíthetnek. Találtam is recepteket, de mézzel és lekvárral nyakon öntve feleslegesnek éreztem, úgyhogy rámentem a természetes alapanyagokra. Így finom, és kalóriaszegény egyben!
Hozzávalók:
- 65 gramm zab (én nagyobb szeműt használok)
- 150 ml tej
- 2 darab őszibarack
Elkészítés:
A barackokat megmosom, meghámozom, és leszedem a magról a gyümölcshúst. Botmixerrel pürésítem a gyümölcsöt (nem baj, ha maradnak darabok, sőt!)
Egy kisebb lábasban kimérem a zabot, ráöntöm a tejet, és kis lángon felteszem melegedni. Nagyjából 2-3 perc múlva nekiáll forrni. Megkeverem, és elzárom, mert ilyenkor már pudingos állaga lesz.
Tányérba szedem, és hozzáöntöm az őszibarack pürét. Alaposan elkeverem, azon melegében fogyasztom.
Tipp:
Ez tipikus ,,nyárvíz idei" módja az elkészítésnek, de bármilyen gyümölccsel lehet készíteni, eperrel, banánnal, málnával.

Nehézség: könnyű
Idő: 5 perc
Adag: 1
Mosogatnivaló: kevés

No comments:

Post a Comment